måndag 13 augusti 2012

Skruttans rum




Frejsan ligger nöjd i sin säng och sussar gott =) Sängen ska målas om... och jag rollar nog väggarna oxå inom en snar framtid ....





De andra möblerna som jag målat kommer flytta in till henne när hon får det större rummet ....

Jag har hittat ett mönster på "skrynkelsockar" som jag tänkte försöka mig på att sticka... inte för att jag kan sticka, men man kan väl lära sig...






Här är mönstret på dom, om nån vill testa:





Lägg upp maskor på stickorna, för vuxen storlek 60 maskor, för barn (ca 8-10 år) 55 maskor, ännu mindre 50 maskor. Antalet måste vara delbart med 5.

Sticka först en kant 3 cm lång, med 1 avig 1 rät.

v 1: räta maskor
v 2: räta maskor

v 3: 4 räta, 1 avig
v 4: 3 räta, 2 aviga
v 5: 2 räta, 3 aviga
v 6: 1 rät, 4 aviga

v 7: aviga maskor
v 8: aviga maskor

v 9: 4 aviga, 1 rät
v 10: 3 aviga, 2 räta
v 11: 2 aviga, 3 räta
v 12: 1 avig, 4 räta

o.s.v. till önskad längd
Det går att göra både med fot, eller utan som benvärmare.
Sticka som avslut en kant till likadan som i början.


Mer bilder kommer inom en snar framtid....

Kram Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar