torsdag 9 augusti 2012

Hem , tillbaka och hem igen

Som jag skrivit har vi varit på sjukhuset pga av Simons diabetes...
Vi kom in i torsdags och blev utskrivna i förrgår..

Här är en bild från sjukhussängen ..


Vi trodde ju såklart att nu var det frid och fröjd ett tag, men men...
I morse kom Simon upp och sa att han mådde illa , blodsockret låg på 19,2 och det dröjde inte innan han började spy.... ketonerna låg på 3,3 . Jag ringde in och det var ju bara att åka tillbaka till sjukhuset...

Inne på barnakuten hade sockret sjunkit till 18,2 men ketonerna steg till 3,7, det blev inskrivning på avd 12 igen.....

Vi fick tillochmed samma rum som vi hade i förrgår...

Enligt den första läkaren skulle det nu ges insulin med penna för att konstatera att inget är fel med pumpen...

Men så blev det inte..... ketonerna sjönk till 0,8 och enligt den andra läkaren (som vi hade tidigare under veckan) var det bara att åka hem....

Så han fick äta lunch och sen var det bara att åka. Ingen koll på pumpen gjordes alltså!!!!

Detta innebär att blir det så här igen så är det bara att åka IGEN!!!!

Jag blir tokig snart, och hur Simon mår med detta svajjande blodsocker ska vi inte tala om...

Att han dessutom har ADHD gör ju inte saken lättare precis ..


Igår kväll hann jag med lite av varje ;) Bland annat började jag på ett par tofflor i mitt underbara garn från Turkiet..





Sambon och yngsta sonen är i Göteborg och kollar fotboll och här hemma har jag och storasyster gjort om matsalsdelen till ett krypin för skruttan =)

       Före:



       Efter:



  Tanken är att hon ska få vårt sovrum och att vi ska ställa vår säng här, men jag orkade inte hålla mig utan vi fixade till detta så länge...



Kram Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar